Internet-Marketing-4-www.markagency.ro_

Testeaza – Testeaza – Testeaza

Poti imbunatati internet marketing-ul numai daca faci teste A / B. Dar multi marketeri pierd timp, bani si efort in testarea lor separata, deoarece nu este executata corect.

Nu inveti nimic despre canalele de marketing sau de vanzari si pierzi timpul tuturor. Evita aceste 7 greseli de testare A / B si le vei rula mai increzatori si vei descoperi adevarul despre website-ul tau. 

  1. Oprirea testelor A / B prea devreme

Daca dimensiunea esantionului tau este suficient de mare, semnificatia statistica spune ca vei sti daca testul A este mai bun decat testul B. Acesta este motivul pentru care multi specialisti in conversie vor opri un test dupa ce au atins un numar magic sau calendarul de testare numit. 

In realitate, ei primesc doar o parte din imagine. Intregul punct al testarii divizate este de a afla adevaru. Trebuie sa efectuezi testul pana atingi o dimensiune a esantionului si treci prin mai multe cicluri de vanzari sau de marketing inainte de a incheia testul. In caz contrar, veti ajunge la date inexacte care nu vor ajuta conversii-le. 

  1. Testarea paginii gresite

Una dintre cele mai mari greseli pe care le fac oamenii cand folosesc testarea A / B este sa testeze paginile gresite de pe website-ul lor. Vei pierde timp, resurse si bani atunci cand testezi paginile gresite. 

Descarca Acum Cartea – Cum atrag Clienti noi (Prospecti)? Cum obtin Conversii?

Pentru companii, cele mai bune pagini pentru a imparti testul sunt cele care afecteaza conversii-le si duc la mai multe oportunitati sau vanzari. Testarea paginilor Home si Contact are sens pentru majoritatea intreprinderilor. Website-urile de comert electronic ar trebui sa isi testeze paginile de produse si categorii pentru a asigura o rata mare de conversie

Sari orice pagina care nu face parte din palnia ta de marketing sau de vanzari si ramai la cele care vor spori veniturile. 

  1. Incepi cu ipoteza gresita

Testarea ideilor la intamplare este costisitoare. Vei pierde timp, efort si traficul, asa ca e mai bine sa nu o faci. 

Cand testezi pe baza unei ipoteze, vei afla ce optiune functioneaza mai bine, dar vei sti si de ce functioneaza mai bine si vei face acelasi schimbari in alta parte. 

  1. Irosesti timpul pe teste fara sens 

Echipa ta executiva poate dori sa stie daca schimbarea culorii butoanelor face o diferinta, dar in realitate, nu conteaza. Culoarea nu afecteaza cu adevarat conversii-le sau orice altceva pe website-ul tau, asa ca nu mai testa lucruri irelevante. 

Testarea modificarilor mici nu iti va spune multe despre website-ul tau. Trebuie sa te concentrezi pe lucruri de importanta mare care vor avea impact asupra ierarhiei vizuale a website-ului tau. De exemplu, reducerea numarului de campuri pe un formuar WordPress creste conversiile de la 15% pana la 25%. 

Aceasta ierarhie are un impact asupra modului in care vizitatorii website-ului proceseaza informatiile si in final, afecteaza ratele de conversie. Acestea sunt lucrurile pe care doresti sa le testezi, deoarece acestea vor avea cel mai mare impact. 

  1. Gresesti momentul testarii

Descarca Acum Cartea – Cum atrag Clienti noi (Prospecti)? Cum obtin Conversii?

Momentul este vital cu testarea divizata, dar multi marketeri fac aceleasi greseli si obtin rezultate incomplete. 

  • Problema: Compararea perioadelor de testare diferite. Atunci cand compari mere cu portocale, nu vei sti cu adevarat daca o schimbare a facut diferenta. Rezultatele tale nu sunt de incredere. 
  • Solutie: Ruleaza testul in perioade comparabile, astfel incat sa poti evalua cu exactitate daca modificarile tale afecteaza ceva. 
  • Problema: Nu se executa teste saptamani intregi. (Derularea unui test de luni pana duminica sau in timpul perioadei de varf sezionier.)
  • Solutie: Efectueaza testele pentru saptamani intregi, deoarece ratele de conversie sunt afectate de zilele saptamanii. In mod ideal, executa-le timp de patru saptamani intregi pentru a obtine imaginea completa a modelelor de trafic si de conversie
  1. Efectuarea de teste fara trafic suficient

Perioada corecta de testare este prima parte a unei testari corecte. De asemenea, ai nevoie de cantitatea potrivita de trafic care iti va oferi rezultate semnificative. 

Testarea modificarilor mici pe un website care obtine un trafic redus in mod regulat va dura prea mult timp pentru a determina un castigator. In plus, nu doresti doar o crestere de 10% a vanzarilor. Vrei o ridicare de 30-50%! Orice altceva este o pierdere de timp si efort, asa ca nu pierde timpul in asteptarea unui rezultat al testului care va dura luni intregi. 

  1. Nu renunta dupa esecul primului test.

     Majoritatea primelor teste nu reusesc – Mai ales daca ai facut una dintre greselile mentionate anterior. Oamenii sunt nerabdatori, asa ca atunci cand opresti testarea dupa un esec, nu vei afla nimic. 

Testeaza – Testeaza – Testeaza

Trebuie sa rulati un test, sa afli ceva din test si sa iti imbunatatesti ipotezele pentru urmatorul. Apoi executa un test de urmarire si testeaza, testeaza, testeaza. In aultimul meu studiu de caz, am avut nevoie de sase runde complete de testare pentru a gasi o varianta care a fost cu aproape 80% mai buna decat originalul. 

Nu vei sti pana nu continui sa testazi ipoteze si idei, asa ca nu renunti. De asemenea, nu considera ca rezultatele neasteptate sunt un esec. Intregul punct de testare este sa strangi date pentru a iti demonstra sau respinge ipoteza. Fiecare esec este o lectie, deci colecteaza datele. 

Testarea A / B este usor de facut astazi, dar nu putem gandi pentru tine. Fati temele inainte de a incepe urmatorul test si evita aceste sapte greseli. Vei obtine rezultate mai exacte, vei afla ce functioneaza pe web site-ul tau si viti vei imbunatati conversii-le si vanzari-le. 

Testeaza - Testeaza - Testeaza Internet Marketing 3 www.markagency.ro

Daca vrei sa afli mai mult despre Internet Marketing citeste Cartea “Internet Marketing in 10 Pasi”. Vezi toate articolele pe aceasta tema la pagina de Internet Marketing

(sursa: Carte – “Internet Marketing in 10 Pasi” – www.markagency.ro).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *