Internet Marketing 3 www.markagency.ro

Marketing – Istorie si Viitor – 2020

Marketing cu scop, atunci si acum.

Practicile de marketing au fost intotdeauna determinate de tehnologie. Tehnologia de tiparire a permis aparitia ziarelor populare la mijlocul secolului XIX-lea. Asta le-a permis agentilor de publicitate sa ajunga la publicul consumator pe baza demografiei, educatiei, preferintelor si intereselor lor. 

Cei care faceau brand marketing la inceput au realizat ca se pot diferentia de competitori. Prin a vorbi cu o audienta segmentata, in loc sa vorbeasca cu o audienta mare. Publicitatea in masa a dus in cele din urma la marketing direct. Prin care companiile puteau ajunge la case specifice in functie de interesele lor particulare.

Comunicarea digitala si internet-ul au schimbat toate acestea. In loc sa primeasca pasiv mesaje de marketing de la televizoare si ziare, consumatorii au devenit cautatori activi de informatii. Incepand cu anii 90, brand-urile aveau un nou canal de marketing pentru a se promova: Website-urile. Aceasta a schimbat dinamica relatiei consumator / brand. Cresterea internet-ului a inseamnat ca brand-urile ar putea identifica si vorbi direct despre nevoile clienti-lor care doreau activ sa afle mai multe despre afacerea lor. 

Descarca Acum Cartea – Cum fac Publicitate Platita  (Google, Facebook, Instagram, LinkedIn & Youtube) vs Publicitate Gratuita

Aceasta distinctie critica se afla in centrul a ceea ce noi numim acum marketing intentional. In cea mai simpla forma, intentia de marketing descrie o interactiune comerciala care se bazeaza pe o contributie initiala a consumatorului. O persoana intreprinde o actiune (o cautare digitala sau un click pe o reclama). Ceea ce indica faptul ca doreste mai multe informatii.

In primele zile ale perioadei digitale, toate partile din funnel-ul de vanzari duceau pe website-urile companiilor. Cresterea in folosirea retelelor de socializare la inceputul anilor 2000 a schimbat din nou terenul si odata cu acesta, rolul de marketing intentional.

La fel cum media a transformat modul in care interactionam unul cu altul, la fel a schimbat modul in care consumatorii interactioneaza cu brand-urile. Prezenta digitala a unei persoane rezida acum in principal pe platformele de social media, iar prezenta digitala a unei marci rezida acum in principal in canalele digitale precum Google My Business (GMB), aplicatii de navigare, social media, mobile marketing si cautare vocala.

Marketing - Istorie si Viitor - 2020 Internet-Marketing-4-www.markagency.ro_

Marketing – Istorie si Viitor – 2020

Daca vrei sa afli mai mult despre Internet Marketing citeste Cartea “Internet Marketing in 10 Pasi”. Vezi toate articolele pe aceasta tema la pagina de Internet Marketing

(sursa: Carte – “Internet Marketing in 10 Pasi” – www.markagency.ro).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *