Google AdWords www.markagency.ro

Crearea anuntului si alegerea cuvintelor cheie

  • vei fi intrebat despre cuvintele cheie pe care doresti sa le folosesti in acesta campanie 

Sfat

Desi pot alege din mai multe formate de anunturi. Le recomandam agentilor de publicitate incepatori sa isi inceapa calatoria AdWords creand mai intai anunturi text.

Crearea celei mai bune liste de cuvinte cheie

Selectarea unei liste de cuvinte cheie potrivite pentru campania ta te poate ajuta sa afisezi anunturile tale clientilor vizati. Cand cauta anumiti termeni sau acceseaza anumite website-uri. Cuvintele cheie pe care le alegi trebuie sa se potriveasca cu termenii pe care clientii potentiali i-ar utiliza. Iata mai jos cateva sfaturi care te-ar putea ajuta sa creezi o lista eficienta de cuvinte cheie.

Sfaturi elementare

1. Ganditi ca un client atunci cand creati lista initiala.

Scrie categoriile principale ale firmei si termenii sau expresiile care se pot incadra in fiecare dintre acele categorii. Include termeni sau expresii pe care le-ar utiliza clientii tai pentru a descrie produsele sau serviciile tale.

Exemplu

Daca vinzi incaltaminte sport pentru barbati, poti incepe cu cateva categorii de baza pe care le-ar utiliza clientii, cum ar fi „pantofi sport barbati”. Poti adauga si „adidasi barbati” sau „tenisi barbati” daca descoperi ca acestia sunt termeni frecvent utilizati pentru produsele tale. Extinde mai mult lista, incluzand numele marcii si produselor.

Crearea anuntului si alegerea cuvintelor cheie

2. Selecteaza cuvinte cheie mai generale sau mai precise, in functie de obiectivul stabilit.

Pentru a ajunge in mod eficient la clienti, selecteaza cuvinte cheie mai precise care au legatura directa cu tema anuntului. Retine insa ca, daca alegi cuvinte cheie prea precise, este posibil sa nu poti ajunge la toate persoanele la care doresti. Daca vinzi pantofi specializati, de exemplu, utilizarea unui cuvant cheie precis ar insemna ca anuntul apare numai pentru termeni valabili in cazul firmei tale.

In majoritatea cazurilor, adaugarea unor cuvinte cheie foarte generale te poate impiedica sa ajungi la clientii potentiali, deoarece anuntul tau poate aparea pentru cautari care nu au intotdeauna legatura cu firma ta. Alege cuvinte cheie generale daca doresti ca anuntul tau sa fie eligibil, sa fie afisat pentru un numar mare de termeni de cautare. Un magazin mare specializat pe vanzarea de incaltaminte cu amanuntul ar alege un cuvant cheie general precum „pantofi”. De asemenea, cuvintele cheie mai generale pot fi mai competitive si este posibil sa necesite sume licitate mai mari.

Trebuie sa incerci sa testezi cuvinte cheie mai mult sau mai putin precise, dupa care poti afla care sunt cele care dau cele mai bune rezultate. Indiferent de cat de generale sau precise sunt cuvintele cheie, acestea trebuie sa fie intotdeauna cat mai relevante pentru anunturile si websiteul tau.

3. Grupeaza cuvintele cheie similare in functie de teme.

Incearca sa grupezi cuvintele cheie in functie de teme, pe baza produselor si serviciilor tale sau a altor categorii. Astfel, poti crea anunturi despre temele tale de cuvinte cheie, dupa care poti afisa anunturi mai relevante clientilor potentiali cand cauta un anumit produs sau serviciu. In plus, iti poti organiza mai bine contul in cazul in care cuvintele cheie sunt grupate in functie de teme.

Exemplu

Descarca Acum Cartea – Cum fac Publicitate Platita  (Google, Facebook, Instagram, LinkedIn & Youtube) vs Publicitate Gratuita

Daca detii un magazin de dulciuri, poti avea un grup de cuvinte cheie pentru „bomboane de ciocolata” si un alt grup de cuvinte cheie pentru „bomboane acre”. Apoi poti crea grupuri de anunturi separate pentru aceste grupuri de cuvinte cheie si poti crea anunturi special pentru „bomboane de ciocolata” si pentru „bomboane acre”. Astfel, poti afisa clientilor potentiali anuntul tau despre bomboane de ciocolata cand cauta folosind unul din cuvintele cheie din grupul de anunturi „bomboane de ciocolata”, precum „trufe de ciocolata”.

4. Alege numarul potrivit de cuvinte cheie.

Majoritatea agentilor de publicitate considera ca sunt utile intre 5 si 20 de cuvinte cheie in fiecare grup de anunturi, desi este posibil sa ai peste 20 de cuvinte cheie intr-un grup de anunturi. Cu toate acestea, nu uita sa grupezi cuvintele cheie in functie de teme. Daca utilizezi tipul de potrivire ampla, nu este necesar sa incluzi alte variante ale cuvintelor cheie, cum ar fi posibile grafii incorecte sau versiuni de plural. Cuvintele cheie formate din doi sau trei termeni (o expresie) au tendinta de a functiona cel mai eficient.

Exemplu

Daca grupul de anunturi contine cuvantul cheie cu potrivire ampla „pantofi tenis”, anuntul ar fi eligibil sa apara cand cineva cauta folosind orice varianta sau termen din tabelul de mai jos.

Cuvant cheie cu potrivire ampla

pantofi tenis   

Anunturile pot aparea pentru cautarile in functie de acesti termeni

pantofi tenis

cumparati pantofi tenis

pantofi alergat

incaltaminte tenis

Stiati ca…

Descarca Acum Cartea – Cum atrag Clienti noi (Prospecti)? Cum obtin Conversii?

Poti avea pana la 5,000 de cuvinte cheie pentru fiecare grup de anunturi si pana la 50.000 de cuvinte cheie in contul tau. Cu toate acestea, majoritatea agentilor de publicitate considera ca un numar restrans de cuvinte cheie bine directionate va genera, probabil, majoritatea clickurilor relevante.

Crearea anuntului si alegerea cuvintelor cheie

Crearea anuntului si alegerea cuvintelor cheie

Daca vrei sa afli mai mult despre Internet Marketing citeste Cartea “Internet Marketing in 10 Pasi”. Vezi toate articolele pe aceasta tema la pagina de Internet Marketing

(sursa: Carte – “Internet Marketing in 10 Pasi” – www.markagency.ro).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *