Google Analytics – Rapoarte

Avinash Kaushik (un guru al analizelor web) a propus 4 etape pentru a analiza rezultatele din Google Analytics:

  • Planifica – Stabileste-ti intrebarile la care doresti sa afli raspunsuri de la Google Analytics si principalele scopuri.
  • Masoara – Concentreazate asupra masuratorilor care conteaza pentru afacerea ta. Stabileste prioritatile si scapa de analizele nefolositoare.
  • Analizeaza – Analiza trebuia sa o faci in functie de activitatile tale de marketing. Calendarul acestora si eventualele evenimente neprevazute care au aparut in acea perioada.
  • Actioneaza – daca doresti sa iti imbunatatesti activitatea de Marketing pe Internet stabileste planul de activitati si ACTIONEAZA.

Indiferent daca urmaresti vizitatorii unici, sursele de trafic, cuvintele cheie importante, continutul cel mai important, feedbackul designului, sau conversiile trebuie sa te asiguri ca acele masuratori sunt relevante.

Eu mi-am facut un obicei ca odata pe saptamana sa urmaresc analizele website-urilor mele. Te invit sa faci acelasi lucru. 

Ce ne pot spune rapoartele din Google Analytics

Google Analytics este un serviciu gratuit, care generează rapoarte cu date de trafic web, referitoare la website-ul căruia îi este atribuit un script de urmărire. Nu vă speriați, scriptul este generat automat și poate fi adăugat foarte ușor pe website (vă voi explica un pic mai jos). Din păcate, datele oferite de Google Analytics nu sunt retroactive.

Așadar, scriptul trebuie adăugat cât mai repede pe website (dacă se poate, chiar înainte de a fi publicat), pentru a ne asigura că nu pierdem informații relevante despre vizitatorii website-ului.

Descarca Acum Cartea – Cum faci Afaceri pe Internet

Rapoartele ne pot spune câți utilizatori unici ne-au vizitat website-ul într-o perioadă definită, de câte ori, în ce țări sau orașe se află vizitatorii, de pe ce dispozitive (mobil, desktop sau tabletă), din ce browser (Chrome, Safari, Firefox etc.).

Putem segmenta vizitatorii pe rapoarte de criterii demografice, cum ar fi categorii de vârstă, de interese și raportul dintre sexe.

De asemenea, Google Analytics ne oferă posibilitatea de a vedea traseul utilizatorilor pe paginile website-ului, precum și canalele de achiziție prin care au ajuns la site (direct, organic, social media, e-mail, PPC, etc.).

Din momentul în care vei avea aceste informații despre vizitatorii website-ului tău, îți vei cunoaște mai bine clientii. Vei putea crea conținut atractiv pentru publicul vizat de website și vei crește rata de conversie. O conversie poate însemna abonarea la newsletter a unui vizitator sau chiar achiziționarea unui produs de pe website.

Google Analytics - Rapoarte Analiza mediului online - www.markagency.ro

Google Analytics – Rapoarte

Daca vrei sa citesti mai multe Analize citeste Cartea “Internet Marketing in 10 Pasi”. Citeste Gratuit toate articolele pe aceasta tema la pagina de Analize

(sursa: Carte – “Internet Marketing in 10 Pasi” – www.markagency.ro)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *