Internet-Marketing-4-www.markagency.ro_

Trenduri in 2021 – Digital Marketing

Anul 2021 va fi un an interesant din punct de vedere al Marketing-ului Digital. Companiile isi vor adapta marketing-ul, canalele si mesajele la conditiile de pandemie.

Pandemia a fortat companiile sa isi creasca prezenta in online iar pe cele care nu erau inca prezente sa intre in online. Avem de a face cu o adevarata Digitalizare a Companiilor. Uniunea Europeana si Romania au lansat deja granturi si fonduri pentru dezvoltarea acestor departamente din cadrul companiilor romanesti.

Aceste noi aspecte ar trebui sa fie incluse in strategiile de marketing side dezvoltare ale tuturor companiilor.

Trenduri in 2021 pentru Digital Marketing sunt:

Practici Etice de Business

In 2020 au fost multe schimbari, mai ales in acest sector. Principalele puncte sensibile sunt rasismul, inechitatea economica si problemele legate de sanatate. Multe companii au fost nevoite sa isi adapteze mesajele pentru a respecta noile practici. Trebuie sa devina cat mai etice posibil. Consumatorii au devenit foarte atenti la aceste aspecte si sanctioneaza companiile care nu au inteles acest lucru.

Inteligenta Artificiala

Activitatile repetitive de marketing digital vor fi preluate de catre Inteligenta Artificiala care va invata din experienta trecuta si va optimiza dupa noii algoritmi. Google si Facebook au inceput deja sa foloseasca Inteligenta Artificiala pentru scalarea campaniilor de reclame pe scara larga. Aceste aspecte vor elibera stafful care astfel va putea fi trecut in activitati strategice.

Cautarile Vizuale

Consumatorii cauta din ce in ce mai mult inagini si video. Cautarile pe Youtube (care oricum era al doilea motor de cautare) vor creste. Deci, companiile trebuie sa fie din ce in ce mai prezente cu video-uri, sa isi optimizeze strategia SEO pentru video. Aceasta daca doresc ca mesajele lor sa ajunga la grupurile tinta alese.

Structuri noi de echipe

Noile conditii de munca, de acasa, face munca in echipa sa devina mai flexibila precum si stimuleaza includerea freelance-rilor in noile structuri. Acest imput de noi cunostinte si abilitati, aduce o crestere a specializarilor si flexibilitatii companiilor.

Trenduri in 2021 pentru Comunicarea Online sunt:

Hyper-Personalizarea

Personalizarea a fost cel mai important trend in ultimii 5 ani, si pe buna dreptate. Studiile arata ca 80% din consumatori cumpara produse si servicii de la brandurile care ofera o expereinta personalizata.

Ferestrele de chat

Nu sunt noi dar preconizam ca vor creste ca importanta in 2021. Aceste ferestre faciliteaza experinta consumatorului si creste comunicarea brandului. Companiile vor investi mai mult in aceste ferestre decat in aplicatiile de mobil.

Prezenta online pe toate platformele

Consumatorii se asteapta sa geseasca brandurile prezente pe toate canalele/platformele online. Vocea brandului trebuie sa fie adaptata pentru fiecare platforma in parte.

Cresterea angajamentului pe canalele de mesagerie

Acum, cand din ce in ce mai multe companii au aplicatii de mobil, consumatorii nu mai sunt atat de interesati sa isi umple telefoanele cu aplicatii suplimentare. In schimb, doresc sa comunice cu brandurile prin aplicatiile care deja detin astfel de canale de mesagerie: WhatsApp, Facebook Messenger, etc

Transparenta

Consumatorii apreciaza companiile oneste. Un studiu recent arata ca 86% dintre consumatori au incredere in companiile oneste. Acest lucru s-a accentuat in perioada de pandemie.

Saptamana viitoare vom discuta despre alte metode si tehnici de Digital Marketing.

Descarca Gratuit Cartea – Cum fac Afaceri pe Internet

Trenduri in 2021 - Digital Marketing Marketing - www.markagency.ro

Trenduri in 2021 – Digital Marketing

Daca vrei sa afli mai mult despre Afaceri pe Internet citeste Cartea “Internet Marketing in 10 Pasi”. Vezi toate articolele pe aceasta tema la pagina de Afaceri pe Internet

(sursa: Carte – “Internet Marketing in 10 Pasi” – www.markagency.ro)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *