Internet-Marketing-4-www.markagency.ro_

Invata Marketing de la bancheri – 2020

Iata 6 Reguli de Marketing urmate de liderii bancilor, din care orice afacere poate invata.

Indiferent cine esti sau care sunt nevoile tale financiare – consumator si intreprindere deopotriva. Ai nevoie de o institutie care sa te ajute sa iti gestionezi banii. De la bancile nationale, regionale si comunitare pana la unitatile de credit si “non-bancile”, toate respecta aceleasi reguli.

Dar, chiar daca serviciile bancare devin mai comercializabile, clientii inteligenti recunosc ca nu toate bancile sunt la fel. Ce anume ii diferentiaza? Aruncam o privire asupra acelor institutii cu calificative de top din experienta clienti-lor si sa vedem ce au in comun. 

Nu este surprinzator ca fac multe lucruri atunci cand vine vorba de a-si servi clientii. Multe dintre acestea respecta cele 6 reguli de mai jos. Chiar daca nu esti dintr-o banca, sunt multe de invatat. Deoarece asteptarile clienti-lor sunt determinate din ce in ce mai bine iar liderii din industrie nu sunt timizi in a lua idei unii de la altii. 

  1. Fii transparent, corect si usor de inteles

Nu numai ca bancile pastreaza comisioanele minime dar de asemenea, se asigura ca clientii lor stiu care sunt aceste comisioane. Au disparut zilele cu comisioane ascunse si de comunica printr-un limbaj contractual complex si opac. 

Bancile recunosc ca comunicarea clara, deschisa si criteriile de luare a deciziilor care sunt clare, la obiect si usor de inteles sunt cea mai buna modalitate de a castiga si poate mai important, de a pastra clientii. Stim cu totii ca bancile trebuie sa castige bani. Dar atunci cand vine vorba de banii tai, trebuie sa ai incredere in banca. 

Descarca Acum Cartea – Cum atrag Clienti noi (Prospecti)? Cum obtin Conversii?

  1. Ofera si sfaturi nu vine doar produse

Au trecut zilele in care clientii frecventau o banca pentru nevoile zilnice de bani, datorita serviciilor bancare online si mobile. Liderii si clientii lor inteleg ca sediile fizice nu sunt invechite. Ei recunosc viitorul acestora ca fiiind centre de consiliere. Aceste locatii fizice sunt un loc minunat pentru a servi nevoile clienti-lor pentru sfaturi profesionale, practice si personale, pentru luarea deciziilor financiare. 

La bancile din top, produsele vin in spatele consilierii si sfaturilor. Liderii stiu ca clientii nu vor sa simta ca sunt “vanduti”. In plus, tactica agresiva de vanzare poate pune profiturile pe termen scurt inaintea relatiilor pe termen lung.

  1. Fa-ti bani usor de accesat.

In ziua de azi, serviciile bancare online si mobile nu sunt negiciabile pentru consumatori. Asta este motivul pentru care bancile cu adevarat centrate pe clienti fac accesul la bani foarte usor in toate punctele de contact. Liderii stiu ca clientii vor sa depuna cecuri, sa transfere fonduri, sa retraga numerar si sa faca plati – si isi doresc sa faca asta rapid si usor.

Luati bancomatele de exemplu. Numarul si accesibilitatea lor este unul dintre primii patru factori pe care clientii le au in vedere cand isi aleg o banca. In comparatie cu concurentii lor, bancile importante simplifica modul in care clientii isi acceseaza banii. La bancomate si aplicatii mobile, pe website-uri, la sucursale, ei rescunosc ca clientii isi doresc sa obtina banii atunci cand au nevoie repede si usor.

Descarca Acum Cartea – Cum atrag Clienti noi (Prospecti)? Cum obtin Conversii?

4. Profita de tehnologiile inovative

             Sa tii pasul cu noile tehnologii e greu. Dar bancile care au experienta stiu ca e necesar. De aceea, bancile de top cauta sa aiba cat mai multe parteneriate si sa integreze noile aplicatii, pentru a usura trimisul banilor catre prieteni si familie.

             In acelasi timp, motiveaza oamenii sa plateasca prin telefon sau smartwatch, folosind aplicatii precum Apple Pay, Samsung Pay, Google Pay, etc.

5.  Accepta inteligenta artificiala, dar nu arunca oamenii

             Inteligenta artificiala (AI) schimba jocul produselor si serviciilor care depind de informatii, cum ar fi investitiile si personalizarea interactiunilor cumparatorului.

             Liderii bancari folosesc AI si pentru a urmari trenduri, dar munca mai grea este lasata oamenilor din firma. Adica, majoritatea clientilor nu vor sa converseze cu un om; prefera canale digitale. Bineinteles, asta e adevarat pana cand vor sa vorbeasca cu cineva – si in cazul asta, vor sa se intample imediat.

Descarca Acum Cartea – Cum fac Afaceri pe Internet

6. Rezolva problemele repede si usor

             Desi toate bancile incearca sa evite problemele, asta nu le opreste din a se intampla. De aceea, liderii experimentati se concentreaza sa rezolve problemele intr-un mod rapid si consistent. Adica, toti clientii vor solutii eficiente si rapide, dar de obicei nu le primesc. In plus, studiile arata ca doar 1 din 4 oameni sunt satisfacuti cu modul in care bancile le rezolva problemele.

             Ca orice fel de interactiune, solutiile discutabile pot ruina relatiile pe care banca le are cu clientii sai. Aceleasi studii au descoperit ca 80% din oamenii care erau nesatisfacuti de banca lor au recunoscut ca s-au simtit „ignorati”. Nesurprinzator, exista legaturi dintre solutii slabe si relatia cu oamenii. De aceea, ar trebui sa fie un motiv cat mai bun pentru banci sa aiba ca prioritate acest lucru.

             Sunt multe optiuni valabile si diferente mici intre produse si servicii financiare. Pentru clienti, e usor sa se decida: Castigatorii sunt cei care au experienta mai buna, mai putin timp pierdut, interactiuni placute, si comunicare simpla si directa.

             Deci, daca lucrezi in banking, sau orice alt serviciu (asigurari, investitii etc), urmeaza cele 6 reguli care, la propriu, iti vor schimba jocul, si vor creste profitul.

Invata Marketing de la bancheri

Invata Marketing de la bancheri - 2020 Internet Marketing 3 www.markagency.ro

Invata Marketing de la bancheri – 2020

Daca vrei sa afli mai mult despre Internet Marketing citeste Cartea “Internet Marketing in 10 Pasi”. Vezi toate articolele pe aceasta tema la pagina de Internet Marketing

(sursa: Carte – “Internet Marketing in 10 Pasi” – www.markagency.ro).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *