Internet-Marketing-4-www.markagency.ro_

3 strategii de marketing digital pe termen scurt pentru returnări instantanee

De ani de zile, specialiștii în marketing au încercat să răspundă la o întrebare veche. Cum îți poți cheltui cel mai eficient bugetul într-un mod care să atragă atenția și conversia maximă a publicului? Răspunsul, desigur, nu este simplu sau direct. O parte a problemei este că nimic în marketing nu este vreodată liniar. Succesele pe termen lung determină creșterea durabilă, dar nu poți aștepta un an sau mai mult. In timp ce acele eforturi pe termen lung au timp să se realizeze trebuie sa faci ceva pe termen scurt.

Ce faci? Pentru multi consultani, traineri si experti, pentru multe organizații, răspunsul este investiția de marketing pe termen scurt. Anunțurile digitale sună excelent, pot fi lansate într-o zi și primesc atenție instantanee. Dar nu sunt la fel de durabile ca acele inițiative pe termen lung.

Așadar, să încheiem complicațiile odată pentru totdeauna. În acest ghid, vom acoperi cele mai importante strategii de marketing digital pe termen scurt. De acolo, îți vom oferi sfaturi utile cu privire la modul în care poți acorda prioritate. Asta pentru a îți optimiza bugetul de marketing pentru un randament fiabil și consecvent al investiției.

Descarca Gratuit Cartea – Cum fac Afaceri pe Internet

3 strategii de marketing digital pe termen scurt pentru returnări instantanee

Niciun șoc aici. Toate strategiile pe care le vom discuta cu rezultatele pe termen scurt necesită cel puțin o investiție monetară. În schimb, obțin rezultate aproape instantanee, permițându-ți să crești rapid profilul tau sau a organizației tale. De asemenea, acestea tind să fie vizate, ajutându-te să ajungi la un anumit public (sau chiar la un segment de public).

Anunțuri PPC pentru motor de căutare

Începem cu anunțurile PPC (pay-per-click) ale motorului de căutare, care sunt mesaje text care apar în partea de sus a rezultatelor căutării pentru termeni relevanți. Anunțurile PPC din Rețeaua de căutare sunt aproape instantanee: în ziua în care le configurezi, inclusiv un buget și o reclamă, acestea vor fi difuzate live și vor începe să fie difuzate pentru publicul tău.

După cum sugerează și numele lor, anunțurile PPC atrag fonduri din bugetul tău numai atunci când cineva urmează efectiv și face click pe website-ul tău. În medie, in functie de piata, te poți aștepta să plătești aproximativ 1 RON, respectiv 1,50 Euro pe click (pentru piata externa), deși acest număr fluctuează drastic în funcție de industrie și cuvinte cheie.

Anunțurile din Rețeaua de căutare sunt vizate de cuvinte cheie și expresii, oferind o marjă de manevră semnificativă în ceea ce privește direcționarea. Dacă știi ce termeni tinde să caute publicul tău sau să efectueze o cercetare de bază a cuvintelor cheie, mesajele tale pot ajunge în fața publicului tău, deoarece folosește Google sau Bing, două dintre cele mai vizitate website-uri din Statele Unite si Europa.

3 strategii de marketing digital pe termen scurt

Ca o tactică de marketing pe termen scurt, reclamele PPC ale motorului de căutare au câteva avantaje esențiale:

  • Rezultate aproape instantanee, dacă măsori rezultatele în expunere sau vizite pe website.
  • Introducerea Google Analytics permite urmărirea aprofundată a conversiilor conducerii și clienților.
  • Direcționare specifică, bazată pe cuvinte cheie, care îți poate transmite mesajul în fața unui public cu intenții ridicate.

Pe scurt, poate ajuta la conștientizarea unei noi prezențe pe web, creând rapid traficul. Aceasta in timp ce vizitatorii organici, prin SEO sau alte tactici întarzie.

Cu toate acestea, anunțurile din Rețeaua de căutare tind, să fie scumpe în comparație cu celelalte strategii. De asemenea, lovesc sau ratează, în timp ce își iau timp pentru a evalua sincer. Dacă nu vizezi cuvintele cheie potrivite sau te concentrezi asupra mesajelor greșite, este posibil să cheltuiești o parte semnificativă din buget înainte de a ști că mergi într-o direcție greșită.

Anunțuri în rețelele sociale

Următoarele propuneri strategice pe termen scurt sunt anunțurile de pe rețelele sociale, de obicei plasate în fluxurile de noutăți ale rețelelor populare precum Facebook, LinkedIn, Twitter și Instagram. Aceste reclame sunt concepute pentru a se potrivi cu fluxul de noutăți. Drept urmare, acestea sunt mai puțin intruzive, oferind în același timp rezultate instantanee.

Anunțurile din rețelele sociale pot lua o varietate de forme, care includ videoclipuri sau imagini statice. La fel ca anunțurile afișate în rețeaua de căutare, acestea sunt PPC, dar, sunt mai vizuale și mai atractive. De asemenea, se configurează rapid și pot fi difuzate într-o zi.

Spre deosebire de anunțurile din Rețeaua de căutare, totuși, mesajele sponsorizate pe rețelele de socializare sunt de obicei direcționate nu în funcție de intenție, ci una dintre cele trei opțiuni de direcționare principale:

  • Direcționare comportamentală, trimiterea anunțurilor tale numai utilizatorilor platformei cu interese, date demografice și comportamente specifice.
  • Direcționarea către public personalizat, prin încărcarea unei liste de clienți potențiali sau clienți care se potrivesc cu profilurile clientilor.
  • Remarketing, afișând anunțurile tale de pe rețelele sociale vizitatorilor recenți ai website-ului sau utilizatorilor aplicației.

Descarca Gratuit Cartea – Cum fac Afaceri pe Internet

Această tactică de marketing combină rezultatele instantanee cu costurile extrem de mici. În toate sectoarele industriale, de exemplu, costul mediu pe click pe Facebook este de aproximativ 0,20 Euro in Europa. Respectiv 0,23 USD în Statele Unite. Din păcate, aceste clickuri nu sunt întotdeauna relevante. Astfel încât ratele de conversie pentru clickurile din anunțurile de pe Facebook tind să fie relativ mici.

Totuși, aceasta este o altă tactică bună pe termen scurt de urmat. Dacă ai doar un profil demografic al publicului tău și un buget de până la 5 Euro/USD pe zi, poți configura rapid o campanie publicitară de socializare pentru a atrage noi audiențe.

Anunțuri grafice programatice

În cele din urmă, anunțurile programatice reprezintă al treilea tip de tactică obișnuită pe termen scurt, utilizată de multe companii și industrii. Sunt bannere statice sau animate afișate pe rețele care includ unele dintre cele mai populare website-uri din lume. Rețeaua de display Google, de exemplu, atinge 90% din traficul de internet mondial.

Publicitatea programatică poate fi vizată într-o varietate de moduri:

  • Pe baza cuvintelor cheie, de obicei cuvintele cheie care apar pe website-urile pe care publicul tău le vizitează frecvent.
  • Remarketing, pe baza unui pixel pe care îl plasezi pe website-ul tău, astfel încât anunțurile grafice să poată „urmări” vizitatorii atunci când navighează pe alte website-uri.
  • Opțiuni avansate de direcționare, cum ar fi geofrimarea, care îți permite să desenezi o rază îngustă în jurul anumitor zone (cum ar fi un centru comercial) pentru a ajunge la publicul tău în timp ce te afli în interior.

Configurarea tehnică a campaniilor de afișare programatice poate fi la fel de rapidă ca și celelalte două tactici pe termen scurt de mai sus. Cu toate acestea, timpul de pregătire tinde să fie mai lung, deoarece va trebui să planifici cel puțin un design grafic pentru a crea anunțul real. Spre deosebire de căutare, unde ai nevoie doar de text și de rețele sociale, care adaugă o imagine, anunțurile grafice funcționează numai atunci când sunt concepute ca elemente grafice cu mai multe componente de proiectare.

Totuși, aceasta este o tactică pe termen scurt, deoarece, odată live, acele anunțuri încep să ofere rezultate rapid. Este deosebit de relevant pentru obiectivele de marketing bazate pe conștientizare; acoperirea este relativ ridicată, iar costul pe click tinde să fie mai mic decât oricare dintre celelalte două opțiuni descrise mai sus.

Scrie-mi la comentarii daca ai aplicat cele 3 strategii si cu ce rezultate.

3 strategii de marketing digital pe termen scurt Internet Marketing 3 www.markagency.ro

3 strategii de marketing digital pe termen scurt

Daca vrei sa afli mai mult despre Afaceri pe Internet citeste Cartea “Internet Marketing in 10 Pasi”. Vezi toate articolele pe aceasta tema la pagina de Afaceri pe Internet

(sursa: Carte – “Internet Marketing in 10 Pasi” – www.markagency.ro)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *